Sunday, April 20, 2008

koleksi AKU TAK TAHU 2

Satu ketika dulu,Persatuan Bujang Malaysia telah bersidang: tajuk forum malam tu…"AWEK, KERJAYA, SAMBUNG BELAJAR.. APA PILIHAN ANDA?".

Aku senyum je bila budak2 muda ni berkeinginan berbincang dan berforum mengenai satu tajuk yang aku rasa jarang2 orang nak timbulkan bila lepak ngan kawan2. Biasanya budak2 ni cerita pasal motor, kereta,futsal dsb...aku respek gak laa geng ni.

Hari ni (merujuk pd tarikh asal entry ni), aku rasa aku plak nak bersidang ngan rakan2 seintelek aku. walaupun tajuk yg aku akan timbulkan nanti merupakan tajuk yang boleh membuatkan aku kena pulau sebulan, tajuk yang sangat picisan bagi rakan2 aku, tapi..aku nak gak try timbulkan.. "KELUARGA, KERJAYA, KERJA SAMBILAN, SAMBUNG BELAJAR PHD.. APA PILIHAN ANDA?".

22 comments:

  1. wa lasa aaa..wa pilih itu kelualga no 1..no 2 keljaya..no 3 itu kelija no 4 sambilan sambung PHD maaa...aiyaa sudah pilih semua ka..

    ReplyDelete
  2. lupikirlahsendiri..

    laa...gua ingat gua yg nk pikir sendiri

    rupa2nya.. lu pun pikir gak!
    tp cam susun balik jer?

    ReplyDelete
  3. king!!..wakakaka.. mmg lah gua susun itu macam..1,2,3,4 sbb wa suluh "lupikirlahsendiri".
    p/s: knp wa hepi ini hali aaa.. kompius maa

    ReplyDelete
  4. em, yup. Keluarga yang sudah dibina atau mahu membina? Kalau i..
    1.Career first
    2. Membina family..
    Tapi kalau tak kawin lagi, mestila family first:)balance dgn kerjayala

    ReplyDelete
  5. huahuahua..
    salam.. nice topik.
    pada pndangn sy, adalah afdal sekiranya ssorg itu masih berkeinginan utk blaja teruskan pembelajarannya. akan tetapi, kerja tetap kerja sekiranya rezeki itu telah Tuhan kurniakan. keluarga juga tidak dilupakan. begitu juga jika ingin membina keluarga wahai panda. yg perlu ada hnya semangat dan keinginan yg tinggi utk melakukannya, usaha serta doa yg dipnjatkan agar diterangkan jalan kehidupan.
    salam singgah.

    ReplyDelete
  6. lupikirlahsendiri...
    lu kompius lu hepi ini hali. lu nak tau kenapa kaa.. haa..LU PIKIR LAA SENDIRI..:-)

    pandagumuk, princess n fanaqila..
    u all still dlm Persatuan Bujang Malaysia kan?
    anyway.. thanx for brilliant comments.

    ps: sambung blajar means kena tinggalkan keluarga (bg yg dh kawin...)

    ReplyDelete
  7. saya pilih keluarga dan sambung belajar phd..kadang2 kita tamak kan..kadang2 kita boleh dapat dua2 but most of the time we have to sacrifice to get what we want in life

    trust me..i've been into that matter :)

    ohh..hai :)

    ReplyDelete
  8. Yup:). Masih dalam Persatuan Bujang Malaysia.uhuhu. Belum terfikir lagi bab 'membina family'. Masih mencari calon yg seswai.ecece:p

    ReplyDelete
  9. tgk org yg da ade family smbung blajar kat sini sian je tgk.yg laki tahan lg.yg pompuan sepi je.slalu cite hal anak2 memaseng.byk kene sacrifice.

    ReplyDelete
  10. hai inah,
    better pilih semua kot,
    cuma perlu tetapkan susunan prioriti..
    WELCOME :)

    ps:tajuk silap kan .. APA PILIHAN ANDA? should be APA PRIORITI ANDA?

    princess,
    masih 'mencari'?
    salah pilih word ni.
    org cun mcm princess x perlu 'mencari' tapi 'menunggu' :)

    panda,
    pernah dgr x?
    "lelaki ni
    bila tgk anak org, teringat anak sendiri,
    tapi..
    bila tgk bini org, LUPA bini sendiri"
    :0

    ReplyDelete
  11. koje le yopppppp... ngeh ngeh ngeh... kalo x koje... watpe nak idoppp... kuarga ade pong sampe bile nak nanggong mkn minom berak tongggg??? huhuhu...

    ReplyDelete
  12. Mestila still searching for that Mr. Right Guy:). Hehe,takkan nak "menunggu" je?Ada ke orang nak?:p

    ReplyDelete
  13. kelat..
    kuarga ni mksudnyer anak bini, bkn mak bapak..
    ater... anak makin ramai, x kan nk koje gaji 2-3K jer.. tu blm bini yg ramai!! idak gitu?

    princess..
    blh guna search engine x? Yahoo ker... Google ke? hehehe...
    org comel cam princess sekali petik 10 dtg tau.. (compliment)

    ReplyDelete
  14. itu x pyh dgr pun boleh diakui kan.haha.

    ReplyDelete
  15. Anyway, thanks for the compliment:). Hmm,boleh2. Pasni princess try guna search engine. Apa keyword dia ek? 'decent guy?handsome guy? mr. right guy?ke nama orang?haha:p

    ReplyDelete
  16. err..king, ko pileh yg mana??

    ReplyDelete
  17. panda,
    amboi.. amboi .. amboi...

    Princess,
    beta tnya dia blh guna search engine ke x? dia g tnya Beta blk plak...

    azie,
    kan ker tu Koleksi AKU TAK TAU.
    nk kene jwb gak ker?
    hmmm.. zzzzzzzzz

    ReplyDelete
  18. Hehe. Princess kena la refer pada king. Haha, sebab king lagi tinggi darjatnye:p. Tak g2? Susahla kalau nak guna search engine. Kena manually:p

    ReplyDelete
  19. hye,
    "KELUARGA, KERJAYA, KERJA SAMBILAN, SAMBUNG BELAJAR PHD"

    kelurga yang perlu diutamakan dan yang paling penting. of coz, kerjaya pun penting but it doesnt mean, of kerjaya org tu 'biasa' saja, so he not deserve to have a happy family, isnt it? its all depends in our hands. soal sambung belajar plak, kalau dah kawin pun, still boleh sambung lagi. PJJ kan ada. pokok pangkalnya hati.

    ReplyDelete
  20. nadia..
    u ni dh berkeluarga ke?
    blm kan...
    Queen kim slm
    dia tnya nk jd 'teman' dia x?
    jaga King sama2... :)

    ReplyDelete